Redactie

Ik schrijf, redigeer of corrigeer uw teksten. Artikelen, brochures, jaarverslagen, magazines, nieuwsbrieven, persberichten, Q&A’s, voice-over-teksten, webcontent. Of het nu gaat om korte of lange teksten (shortcopy of longread), of om het eenvoudig uitleggen van een ingewikkeld onderwerp, ik maak van uw verhaal een uitstekende tekst. Een tekst die altijd helder, verzorgd en van hoge kwaliteit is. Bondig waar mogelijk, lang indien nodig. Daarbij verplaats ik mij in uw doelgroep en let op een overzichtelijke structuur en de juiste toon. Zo sluit de tekst optimaal aan bij de mensen die u wilt bereiken.

Speechwriting

Een speciale bijeenkomst, een officiële ceremonie, een politieke rede? Ik schrijf uw speech! Een speech die uw luisteraars inspireert en overtuigt. Doordat u de juiste argumenten gebruikt. Doordat u hen laat horen dat u empathisch bent. Doordat u emotie toont.

Het is úw speech. U en uw speech zijn één. U moet zich goed in de inhoud kunnen vinden. Ook de toon moet passen bij uw karakter. En u kunt best iets persoonlijks zeggen. Zo komt u oprecht over.

Ik schrijf uw speech in aantrekkelijke spreektaal. Het gaat immers niet om de lezer, maar om de luisteraar. Ik zorg voor een duidelijke boodschap en een goede, hoorbare structuur. Wat abstract is maak ik concreet, bijvoorbeeld met een metafoor. En ik let op de stijl van uw speech, bijvoorbeeld met humor, ironie, oneliners, retoriek of zelfrelativering.

Ik schrijft ook speeches voor particulieren.

Ghostwriting

Ghostwriting betekent schrijven onder andermans naam, op diens verzoek. U bent een bestuurder, directeur, manager of specialist en heeft een mening. En u wilt daarover een column schrijven. Of een opiniestuk in de krant. Of een voorwoord in een publicatie. Maar het ontbreekt u aan tijd of vaardigheid. Ik kruip in uw huid en vertaal uw gedachten gestructureerd en professioneel in tekst. Gericht op het juiste publiek. In de juiste toon. En u bepaalt de uiteindelijke inhoud. Uw naam staat immers onder de publicatie.

Storytelling

Anekdotes, persoonlijke belevenissen, memorabele momenten. Ze vertellen allemaal een verhaal. Verhalen duiden, binden en emotioneren. Ze inspireren en beklijven. En ze spreken mensen aan.

Veel organisaties gebruiken dan ook een verhaal om zichzelf en hun zakelijke doelen – product, dienst, merk, strategie – tot leven te brengen. Om de bedrijfscultuur en gemeenschappelijke identiteit te versterken. Om betrokkenheid, loyaliteit en samenwerking te bevorderen.

De corporate story geeft vrijwel altijd antwoord op de volgende vragen. Wat doet de organisatie? Hoe doet ze dat? En waarom doet ze dat? Waar komt de organisatie vandaan? Waar staat ze nu? En waar gaat ze naar toe? De corporate story is geloofwaardig: het verhaal gaat over sterktes én zwaktes, kansen én bedreigingen, successen én mislukkingen.

Ik schrijf uw corporate story. Ook hier geldt: zo kort als mogelijk, zo lang als nodig. Zakelijk of creatief. Maar altijd inspirerend. Met als resultaat een verhaal dat het cement vormt tussen directie, management, medewerkers en klanten. Dat authentiek, herkenbaar en onderscheidend is. Dat bijdraagt aan de integriteit en openheid van uw organisatie.

Projecten

Ik begeleid u bij uw redactionele projecten, zoals een nieuwsbrief of relatiemagazine: van plan van aanpak en conceptontwikkeling tot redactie, beeldmateriaal, grafische vormgeving, websites, drukwerk en vertalingen. Voor het inschakelen van derden beschik ik over een uitgebreid netwerk van professionals.

Interim

Ik heb ruime ervaring met het inspringen bij organisaties om redactiewerkzaamheden tot een goed einde te brengen. Heeft u te maken met werkpieken, sabbatical, ziekte, zwangerschapsverlof? Neem contact met mij op. Dan lossen we het op.